لوازم برقی خانگیماشین لباسشویی

اجزای تشکیل دهنده ماشین لباسشویی

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع برندهای ماشین لباسشویی

در مقاله امروز فروشگاه اینترنتی کالاپایا ما قصد داریم در مورد اجزای تشکیل دهنده ماشین لباسشویی صحبت کنبم، این امر به ما کمک می کند تا با عملکرد داخلی ماشین لباسشویی بیشتر آشنا شویم.

اجزای تشکیل دهنده ماشین لباسشویی

یک ماشین لباسشویی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا لباس های تمیز و شستشه شده و آماده خشک کردن در هوا و یا با استفاده از خشک کن را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه شما با مهمترین اجزای تشکیل دهنده ماشین لباسشویی آشنا خواهید شد.

شیر کنترل ورودی آب – در نزدیکی محل ورودی آب ماشین لباسشویی، شیر کنترا آب ورودی وجود دارد. هنگامی که لباس ها را در ماشین لباسشویی قرار می دهید این شیر به طور خودکار باز می شود و بسته به مقدار آب مورد نیاز، به طور خودکار بسته می شود. شیر کنترل آب در واقع یک دریچه یا شیر برقی است.

پمپ آب – پمپ آب در واقع جریان آب را در ماشین لباسشویی برقرار می کند، این پمپ آب در دو موقعیت استفاده می شود یکی در چرخه شستشو و دیگری در تخلیه آب.

لگن – در ماشین لباسشویی دو نوع لگن داخلی و خارجی وجود دارد. لباس ها در لگن داخلی بارگیری می شوند، جایی که لباس ها شستشه می شوند و خشک می شوند. لگن داخلی دارای سوراخ های کوچکی برای آبگیری است. لگن خارجی لگن داخلی را پوشانده و از آن در چرخه های شستشوی مختلف لباس پشتیبانی می کند.

اجزای تشکیل دهنده ماشین لباسشویی

دیسک همزن – همزن در داخل وان مشاین لباسشویی قرار دارد. این قسمت مهمی از ماشین لباسشوی است که در واقع عملیات تمیز کردن لباس را انجام می دهد. در طول چرخه شستشو، همزن به طور مداوم می چرخد و جریان های چرخشی قوی را درون آب ایجاد می کندف به همین دلیل لباس ها هم درون لگن می چرخند. چرخش لباس درون آب حاوی مواد شوینده باعث می شود که لک ها و آلودگی ها از پارچه لباس ها خارج شوند. بنابراین همزن مهمترین عملکرد مالش لباس با یکدیگر و همچنین با آب را ایجاد می کند. در بعضی از ماشین های لباسشویی به جای همزن بلند، دیسکی وحود دارد که حاوی تیغه هایی در قسمت فوقانی اش است. چرخش دیسک و تیغه ها جریان های قوی را در داخل آب و مالش لباس های ایجاد می کنند که به از بین بردن کثیفی های لباس کمک می کند.

موتور ماشین لباسشویی – موتور ماشین لباسشویی به همزن یا دیسک وصل شده و چرخش را ایجاد می کند. این موتورها چند منظوره هستند که سرعت آنها مطابق با نیاز می تواند تغییر کند. در ماشین لباسشویی های کاملا اتوماتیک، سرعت موتور یعنی همزن به طور خودکار بر اساس بار موجود در ماشین لباسشویی تغییر می کند.

تایمر – تایمر به تنظیم زمان شستشوی لباس های به صورت دستی کمک می کند. در حالت اتوماتیک بسته به تعداد لباس های داخل ماشین لباسشویی و نوع چرخه شستشو، زمان به طور خودکار تعیین می شود.

برد مدار چاپی یا PCB – برد مدار چاپی شامل قطعات الکترونیکی و مدارهای مختلفی است که بسته به شرایط بار (شرایط و میزان لباس های بارگذاری شده در ماشین لباسشویی) به روش های منحصر به فرد برنامه ریزی شده اند. این بردها به نوعی دستگاه های هوش مصنوعی هستند که شرایط مختلف خارجی را حس می کنند و تصمیم گیری های لازم را در این زمینه انجام می دهند. به این بردها سیستم منطق فازی هم گفته می شود. به این ترتیب PCB وزن کل لباس ها را محاسبه می کند و مقدار آب و مواد شوینده مورد نیاز و کل زمان برای شستشوی لباس را تخمین می زند. سپس زمان لازم برای شستشو تعیین می شود.

لوله زهکشی یا تخلیه – لوله تخلیه امکان خارج کردن آب کثیف حاصل از شستشوی لباس ها را فراهم می آورد.

پروگرامر – پروپرامر یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده ماشین لباسشویی است. وقتی که از لباسشویی برای شستن لباس های استفاده می کنید پروگرامر به شما این امکان را می دهد که سطح آب، دما و نوع چرخه شستشو را تنظیم کنید. پروگرامر از گزینه های انتخابی شما برای تنظیم پمپ آب، ترموستان و ماندگاری چرخه استفاده می کند.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن