لوازم برقی خانگیماشین لباسشویی

تمام آنچه که باید در مورد درام ماشین لباسشویی بدانید!

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع برندهای ماشین لباسشویی

هنگام خرید ماشین لباسشویی یکی از عواملی که باید مورد بررسی قرار دهید نوع درام ماشین لباسشویی می باشد. درام که یکی از اجزای ماشین لباسشویی است در اندازه های مختلفی تولید می شوند و شما باید تصمیم بگیرید که کدام ظرفیت درام ماشین لباسشویی برای شما مناسب است و اینکه آیا به ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا نیاز دارید یا کم؟

ظرفیت درام ماشین لباسشویی چیست؟

ظرفیت درام ماشین لباسشویی با وزن خالص لباس های خشکی که می توانید در یک چرخه شستشو استفاده کنید اندازه گیری می شود. به دلیل اینکه لباس ها در موقع شستشو خیس می شوند و وزن بیشتری پیدا می کنند معمولا تعداد کمتری از لباس ها را نسبت به ظرفیت درام در داخل درام ماشین لباسشویی قرار می دهند.

تمام آنچه که باید در مورد درام ماشین لباسشویی بدانید!

معمولا ظرفیت درام ماشین لباسشویی از 5 کیلوگرم تا حدود 12 کیلوگرم متغییر است و اندازه دستگاه خیداری شده شما کاملا به نیازهای خاص شما از جمله اندازه لباسشویی، تعداد شستشو و غیره بستگی دارد.

چه ظرفیت ماشین لباسشویی برای شما مناسب است؟

ما قبلا در راهنمای خرید ماشین لباسشویی به ظرفیت اشاره کردیم. اما اجازه دهید دوباره در مورد آن به صورت مختصر صحبت کنیم. اندازه درام ماشین لباسشویی به نیاز و عادت های شما بستگی دارد. خانواده شما چقدر جمعیت دارد؟ نیازهای یک خانواده 2 نفره بدیهی است که با یک خانواده 8 نفری یا بیشتر متفاوت است.

هفته ای چند بار لباس می شویید؟ برخی از افراد روزانه لباس هایی برای شستشو دارند در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند هفته ای یک بار این کار را انجام دهند. معمولا چه نوع لباس هایی را می شویید؟ آیا اکثر لباس های شما لباس های ظریف کودکانه هستند و یا که لباس های ورزشی بسیار کثیف؟

در اکثر مواقع، اندازه درام 7 کیلوگرمی برای یک خانواده متوسط کافی است. ماشین های لباسشویی با درام 7 کیلوگرمی به راحتی می توانند بار استانداری از لباس ها را شستشو دهند، همچنین این دستگاه ها دارای برنامه هایی هستند که به طور خاص برای بارهای کوچکتر طراحی شده اند. به عنوان مثال، اکثر ماشین های لباسشویی 7 کیلوگرمی دارای برنامه Quick Wash هستند در حالی که قادر هستند با بارهای بزرگتر در آخر هفته مقابله کنند، بارهای کوچکتر از لباس های معمولی را هم شستشو می دهند.

با این حال، برای یک خانواده بزرگ که به طور معمول بیش از یکبار در هفته لباس برای شستن دارند ممکن است یک درام بزرگتر مناسب باشد. درام ماشین لباسشویی بزرگتر قادر به شستن لباس های بیشتری در یک چرخه شستشو هستند و حتی می توانند ملحفه و حوله را به همراه لباس های معمولی بشویند.

برای خانواده های کوچک یا یک فرد مجرد، بار هفتگی کمتر خواهد بود و ظرفیت درام ماشین لباسشویی کوچکتر نیز بسیار مناسب خواهد بود.

تمام آنچه که باید در مورد درام ماشین لباسشویی بدانید!

دارم ماشین لباسشویی واقعا برای چه مقدار لباس مناسب است؟

مقدار لباس هایی که می توانید در دستگاه ماشین لباسشویی خود قرار دهید می تواند به جنس و نوع پارچه های بکار رفته بستگی داشته باشد. به عنوان مثال در اکثر ماشین های لباسشویی 6 کیلوگرمی نمی توانید دو پرده ابریشمی، یک روتختی ساتن و 12 تی شرت نخی را بشویید. با این حال به عنوان یک قاعده کلی، یک ماشین لباسشویی 6 کیلوگرمی معمولا حدود 30 تی شرت و یک رو تختی را در یک چرخه شستشو می شوید و برای یک زوج گزینه مناسبی است.

به همین ترتیب یک ماشین لباسشویی 8 کیلوگرمی 40 تی شرت و یک ملحفه را به راحتی می شوید و برای یک خانواده متوسط مناسب است. اگر تعداد تی شرت ها را کم کنید می توانید موارد بیشتری را در دستگاه خود قرار دهید. جدول زیر می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کدام ظرفیت درام لباسشویی برای شما گزینه ای بهتر خواهد بود.

تمام آنچه که باید در مورد درام ماشین لباسشویی بدانید!

انواع درام ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی ممکن است درام های متفاوتی داشته باشند که بسته به مواد، الگوها و سایر عوامل با هم متفاوت هستند.

درام های پلاستیکی هنوز هم بسیار متداول هستند و در ماشین های لباسشویی ارزانتر استفاده می شوند. این درام ها را می توان در ماشین لباسشویی های درب از بالا، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک مشاهده کرد. بزرگترین مزیت درام های پلاستیکی این است که تمیز کردن آنها ساده تر است و بر اثر سختی آب، جرم نمی گیرند.

تمام آنچه که باید در مورد درام ماشین لباسشویی بدانید!

درام های فلزی یکی از قابلیت های برتری است که در هر دومی ماشین لباسشویی های درب از بالا و درب از جلو یافت می شوند. اکر تولید کنندگان از فناوری خاص خود در طراحی درام استیل یا فلزی استفاده می کنند تا اطمینان پیدا کنند که به لباس های شما آسیبی وارد نمی کنند و در طی چرخه شستشو کاملا تمیز می شوند.

تمام آنچه که باید در مورد درام ماشین لباسشویی بدانید!

به عنوان مثال ماشین لباسشویی سامسونگ دارای یک طراحی دیاموند (Diamond) است که سامسونگ روی درام های آنها پیاده سازی کرده است. جدا از مزیای معمول مانند نرمی پارچه های شما، سامسونگ ادعا می کند که تست هایش ثابت کرده است که آسیب های لباس ناشی از درام های لباسشویی تا 79 درصد کاهش پیدا کرده است.

در IFB یک طراحی شکل ماه هلال وجود دارد که روی سطح داخلی درام شستشو قرار دارد. این شکل ضربات سخت را جذب می کند و لباس ها را به صورت عمیق اما ملایم شستشو می دهد. این طراحی کمک می کند تا لباس ها به دیواره درام استیل مالیده نشوند و آسیب نبینند.

درام ماشین لباسشویی همچنین می تواند به صورت افقی یا عمودی استفاده شود. توضیح ساده تر این است که یک درام افقی همان چیزی است که می توانید در ماشین لباسشویی درب باز خود پیدا کنید. درام عمودی در ماشین های لباسشویی درب از بالا یافت می شوند. اینها هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که سعی خواهیم کرد در مقالات بعدی بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

تمام آنچه که باید در مورد درام ماشین لباسشویی بدانید!

آیا واقعا درام ماشین لباسشویی بزرگتر بهتر است؟

این تصور که هر چه اندازه درام بزرگتر باشد، عملکرد تمیز کنندگی و ارزش پول بیشتر است اشتباه است. ماشین های لباسشویی بزرگتر دارای چند مزیت هستند اما در کنار این مزیت ها معایب قابل توجهی هم وجود دارد.

مهمترین مزیت یک درام ماشین لباسشویی بزرگ این است که می تواند لباس های بیشتری را در خود جای دهد، این بدان معناست که در هر شستشو می توانید بارهای بزرگتر و بیشتری را داشته باشید. در دراز مدت، شستشوی های کمتر اما بزرگتر بهتر از شستشوهای متناوب و کوچکتر خواهند بود. بنابراین اگر از ماشین لباسشویی بزرگتر خود استفاده می کنید می توانید در هزینه های آب و برق هم صرفه جویی کنید چونکه به طور مرتب دستگاه خود را بکار نمی گیرید.

تمام آنچه که باید در مورد درام ماشین لباسشویی بدانید!

یکی دیگر از مزایایی که غالبا از آن غفلت می شود این است که ماشین لباسشویی های بزرگتر با بارهای بزرگتر همراه است و این بدان معناست که چند برنامه شستشوی مناسب برای شستن مواردی مانند پرده ها و ملحفه ها وجود دارد در حالی که یک ماشین لباسشویی کوچکتر ممکن است تمام این برنامه ها را نداشته باشد و برای بارهای کوچکتر و معمول تر مناسب تر باشد.

تمام آنچه که باید در مورد درام ماشین لباسشویی بدانید!

به عنوان مثال ماشین های لباسشویی سامسونگ برای بارهای سنگین لباسشویی مانند پتوهای قابل شستشو و ملحفه های ضخیم دارای یک برنامه ویژه هستند. از طریف دیگر ماشین لباسشویی Videocon با وزن 5.5 کیلوگرم برنامه ای برای لباس های پوستی دارد اما هیچ برنامه ای برای استفاده از بارهای بسیار سنگین مانند ملحفه ها را ندارد.

یکی از معایب درام ماشین لباسشویی بزرگتر این است که آنها برای خرید دارای قیمت بالاتری هستند چونکه درام ظرفیت بیشتری دارد و برای بارهای بزرگتر هم برنامه های اضافی وجود دارد.همچنین اگر به طور مرتب از این دستگاه ها استفاده می کنید و فقط نیمی از بار کامل را استفاده می کنیددر هر چرخه از آب و برق بیشتری استفاده می شود.

بارگیری درام

در بارگیری درام ماشین لباسشویی شما ممکن است دو نوع مشکل را تجربه کنید یکی بارگذاری بیش از حد و دیگری بارگذاری کم است.

در صورت بارگذاری بیش از حد، ممکن است در هنگام پر کردن درام از ظرفیت ایده آل فراتر روید و مشکلات عملکردی را تجربه کنید. وقتی که درام بیش از حد پر می شود لباس های داخل آن می توانند در داخل هم جمع شوند و به صورت یک توده بچرخند. این بدان معناست که مواد شوینده به اندازه کافی پخش نمی شود تا به همه لباس ها برسند و همچنین به درستی شسته نمی شوند. این به نوبه خود به این معناست که لکه ها و کثیفی ها در همه لباس ها از بین نمی روند و لباس ها چروکیده می شوند.

تمام آنچه که باید در مورد درام ماشین لباسشویی بدانید!

بنابراین یک قاعده کلی برای بارگذاری این است که فقط 80 درصد از ظرفیت درام را استفاده کنید. بنابراین لباس ها در یک چرخه شستشو فضای کافی برای حرکت را دارند.

یک قانون دیگر که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی که درام ماشین لباسشویی دارای ظرفیت 7 کیلوگرم است این بدان معناست که می توانید 7 کیلوگرم لباس پنبه ای را در آن وارد کنید. هنگامی که لباس های دیگر مانند شلوار جین یا ژاکت های پشمی را می شویید این اندازه گیری ها تغییر می کنند. چرخه های خاص فقط می توانند می توانند بارهای کمتر از 7 کیلوگرم را داشته باشند. به عنوان مثال، ابریشمف لباس های ظریف باید در اندازه های کوچکتر بارگیری شوند تا آسیب نبینند. این بدان معناست که وقتی شما یک بار کامل لباس ابریشمی دارید نمی توانید تمام ظرفیت درام را پر کنید.

تمام آنچه که باید در مورد درام ماشین لباسشویی بدانید!

شکل دیگر کمبود بار است. از آنجا که درامی که با مقدار کمی لباس پر شده می تواند از نظر مصرف آب و انرژی در هزینه های شما افزایش به وجود بیاورد. شما در واقع در هنگام شستشو فقط دو جفت جوراب و یک تی شرت دارید که از همان برنامه شستشوی معمول استفاده می کند و به همین دلیل برای انجام این کار به همان مقدار آب و انرژی استفاده می شود.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن