لوازم برقی خانگیماشین لباسشویی

مقایسه درام افقی و عمودی در ماشین لباسشویی

فروشگاه لوازم خانگی کالاپایا عرضه کننده انواع برندهای ماشین لباسشویی

سال های سال است که ماشین لباسشویی های خانگی کاملا به حالت ایستاده قرار گرفته اند و درام های عمودی در آنها قرار گرفته اند و هیچ کس به فکر چرخاندن آنها نبود. با این وجود تا اواخر قرن بیستم، طراحان ماشین لباسشویی متوجه شدند که قرار گیری درام به صورت افقی می تواند برخی از مزایای قابل توجه از نظر اثر بخشی تمیز کردن و بهره وری انرژی را داشته باشد.

ماشین لباسشویی درب از بالا

ماشین های لباسشویی درام عمودی دارای درب از بالا هستند و درام حول یک محور عمودی می چرخد. مدل های ماشین لباسشویی درب از بالا به همزن مجهز هستند کهه در طول چرخه شستشو می چر خد تا آب به لباس ها نفود کند. برخی از ماشین های لباسشویی درام عمودی از پروانه به جای همزن استفاده می کنند. پروانه قطبی در حال چرخشدر پایه درام است که در هنگام شستشو در اب تلاطم ایجاد می کند که باعث می شود لباس ها ملایم تر هم زده شوند.

ماشین لباسشویی درب از بالا با راندمان بالا

برخی از ماشین های لباسشویی جدید دارای راندمان بالایی هستند آنها به جای اینکه مانند مدل های سنتی عمل کنند با پر کردن درام با مقدار مشخصی از آب در چرخه شستشو به راندمان کلی بهتری دست پیدا می کنند و در چرخه شستشو چرخش با سرعت بالاتری انجام می شود. چرخش سرعت بالا آب بیشتری از لباس های می گیرد و در نتیجه زمان خشک کردن و مصرف انرژی در حین خشک کردن کاهش پیدا می کند.

ماشین لباسشویی درب از جلو

درام یک ماشین لباسشویی درب از جلو حول یک محور افقی می چرخد. درام تا حدودی با آب پر می شود و درام لباس های را هم میزند. به دلیل عملکرد لرزش، ماشین های لباسشویی دری از جلو نیازی به همزن و پروانه ندارند و به همین دلیل شستن لباس ها به صورت ملایم تری انجام می شود. آنها همچنین به طور معمول قادر به حمل بارهلی بزرگتر از ماشین های لباسشویی درب از بالا هستند و برخی از مدل ها حتی دارای سرعت چرخش بالاتری نسبت به مدل های راندمان بالا هستند. از آنجا که درهای بارگیری ماشین های لباسشویی درب از جاو در قسمت پایین قرار می گیرند برای استفاده از آنها نیاز به خم شدن استو ماشین لباسشویی درب از جلو دارای برخی از مدل ها است که پس از چرخه شستشو می تواند منجر به رشد قارچ ها در دستگاه شود.

مقایسه درام افقی و عمودی در ماشین لباسشویی

مقایسه درام افقی و عمودی در ماشین لباسشویی از نظر کارایی

اکثر ماشین های لباسشویی درام افقی حتی سریعتر از ماشین های درام عمودی با راندمان بالا می چرخند و نسبت به مدل های سنتی از آّ کمتری استفاده می کنندف بنابراین به طور کلی کارایی بیشتری دارند. ظرفیت بیشتر دستگاه های درب از جلو به آنها مزیت خاصی را می بخشد و آن هم این است که ماشین های لباسشویی درب از جلو نسبت به ماشین های لباسشویی درب از بالا با کیفیت بالاتری لباس ها را تمیز می کند. مدل هایسنتی کمترین کارایی را در بین انواع ماشین لباسشویی دارند، انها از مقدار نسبتا زیادی آب استفاده می کنند، در هر چرخه شستشو لباس های کمتری را می شونید. سرعت نسبی چرخش پایین آنها منجر به زمان خشک کردن طولانی و مصرف انرژی بیشتری دارند.

برخی از مقالات مرتبط ما:

برچسب ها
نمایش بیشتر

ثریا داسیان

کارشناس ارشد رشته کامپیوتر، مربی آموزشگاه های آزاد، مترجم و تولید کننده محتوا

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن