تلویزیونصوتی و تصویری

بهترین و کاملترین راهنمای خرید تلویزیون

بهترین و کاملترین راهنمای خرید تلویزیون

بهترین و کاملترین راهنمای خرید تلویزیون :

آیا شما قصد خرید تلویزیون دارید؟ در اینجا چند مورد است که شما باید بدانید.
ما در اینجا به بررسی مهمترین ویژگی ها و مشخصات تلویزیون و نحوه خرید تلویزیون آن پرداخته ایم تا شما بتوانید تلویزیونی با اندازه مناسب برای انتظارات و بودجه خود تهیه کنید.
Smart tv، LED،OLED ، 4k، HDR، با پیشرفت دنیای تلویزیون، انتخاب گیج کننده تر نیز خواهد بود. امروزه، مجموعه های بسیاری با کیفیت بالا (HD) و 4K Ultra HD در فروشگاه ها وجود دارد، دارای صفحه نمایش و سطح بالا که بهترین تلویزیون های موجود هستند، ما در اینجا با راهنمای خرید تلویزیون با شما هستیم تا در تصمیم گیری کمک کنیم. راهنمای خرید تلویزیون

خرید سریع تلویزیون :

اگر عجله دارید، ما درزیر نکاتی را با جزئیات بیشتر توضیح می دهیم که این نکات از مهمترین ریژگی هایی است که باید قبل از خرید تلویزیون در نظر بگیرید.
1- اگر می خواهید عضوی از مجموعه آینده را داشته باشید، تلویزیونی که رزولوشن آن کمتر از 4K باشد را خریداری نکنید.
2- تلویزیونی با نرخ تازه سازی کمتر از 120 هرتز خریداری نکنید.
3- محصولی را انتخاب کنید که قابلیت پشتیبانی با HDR را داشته باشد که رنگ های واقعی تر و کنتراست بهتری را ارائه دهد.
4- تلویزیون OLED ، نسبت به تلویزیون های از نوع LED، LCD، بسیار بهتر است، اما قیمت آن بسیار قابل توجه است، بنابراین برای داشتن یک انتخاب مناسب تر میتوانید نمایشگر های کوانتومی از سامسونگ ، ویزیو و TCL دیدن کنید.
5- تلویزیونی را انتخاب کنید که حداقل چهار پورت HDMI را داشته باشد.
6- حواستون باشد فریب نخورید، امروزه بیشتر تلویزیون ها به راحتی Netflix و سایر برنامه های آنلاین را پشتیبانی میکنند.
7- بلندگو های تلویزیون به خاطر صفحه نمایش نازک از صدای بالایی برخوردار نیستند، بهتر است نوار صدا ( ساندبار )   تهیه کنید.
اندازه صفحه نمایش:
اگر به دنبال یک تلویزیون با کارایی بالا هستید و احتمالاً بزرگترین عامل تصمیم شما اندازه صفحه نمایش است، طوری که همه ی افراد خانواده به یکباره تماشا کنند، بزرگترین اندازه صفحه نمایش را انتخاب کنید که به راحتی در فضای مورد نظر خود متناسب باشد و علاوه بر آن برای بودجه در نظر گرفته خود مناسب باشد. پیشنهاد ما برای شما با توجه به قیمت ، کارایی و اتاق نشیمن معمولی ، بین 55 تا 65 اینچ است.
فاصله ی مناسب شما با تلویزیون چقدر باشد؟ راهنمای خرید تلویزیون
فاصله ی ما با تلویزیون به اندازه صفحه نمایش نیز بستگی دارد، فاصله ی ایده آل این است که شما باید در فاصله ای از تلویزیون بنشینید که سه برابر بیشتر از ارتفاع صفحه نمایش برای HD و فقط 1.5 برابر ارتفاع صفحه نمایش برای 4K Ultra HD باشد. به عبارت دیگر، می توانید دو برابر تلویزیون 4K UHD بنشینید، اگر شما بتوانید پیکسل های منحصر به فرد صفحه را ببینید، یعنی خیلی نزدیک هستید.
برای راهنمایی بیشتر شما در اینجا به بررسی عمیق تر محاسبه اندازه مناسب صفحه تلویزیون بر اساس ابعاد اتاق شما و همچنین وضوح تلویزیون می پردازیم.
پیشنهاد میشود اگر قصد دارید در نزدیکی یک صفحه نمایش بسیار بزرگ بنشینید، می توانید از فناوری با وضوح بالاتر استفاده کنید.
ما در اینجا از تلویزیون با سایز 55 اینچ شروع می کنیم، مگر اینکه در یک خانه با فضای کمتری زندگی میکنید، اندازه صفحه و وضوح تصویر مناسب برای مسافتی که از صفحه می نشینید را انتخاب کنید.

کدام صفحه نمایش: 4k، 8k یا HD؟

ابتدا به تعریف رزولوشن میپردازیم:
به تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر که بر روی صفحه هستند را رزولوشن میگویند و از نظر ردیف های افقی و ستون های عمودی توصیف می شود، به طور قطع هر چه تعداد پیکسل های تشکیل دهنده بیشتر باشد، تصویر واضح تر و جزئیات دقیق تری را نشان میدهد. راهنمای خرید تلویزیون
سالهاست رایج ترین و استاندارد ترین وضوح تصویر در تلویزیون های سراسر جهان FULL HD با رزولوشن 1920 * 1080 است، با این حال امروزه، تولید کنندگان سعی بر این دارند تلویزیون ها را به وضوح Ultra HD برسانند، که به آن 4k هم میگویند. مدل های 4k، تعداد پیکسل های آن، چهار برابر نسبت به صفحه نمایش های فعلی HDTV بیشتر است. رزولوشن ultra HD، 3840 x 2160 پیکسل است.
بزرگترین فایده تلویزیون های 4K این است که عکس ها، تصاویر و اشیاء با سایز کوچک هم روی صفحه نمایش با جزئیات بیشتری نشان داده میشوند، به طور کلی، تصاویر نسبت به HDTV غنی تر و دوست داشتنی تر به نظر می رسند و مزیت آن این است که شما میتوانید تصاویر را از فاصله کمتری مشاهده کنید و باعث می شود تلویزیون های بزرگ تر، راحت تر در خانه ای با اندازه معمولی مشاهده شوند.
در رابطه با تلویزیون های 8k، میتوان گفت که به تازگی به بازار عرضه شده است، نمایشگر آن وضوح تصویر چهار برابر را نشان می دهد و کیفیت تصویر جهش بزرگی کرده است، اما یافتن محتوا برای استفاده کامل از وضوح بالاتر بسیار محدود است که هنوز ارزش خرید را ندارد.
وضوح تصویر ultra HD، با نام 4K، به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به حالت استاندارد است و انتخاب بهتری است.

راهنمای خرید تلویزیون  ویژگی HDR:

یکی از ویژگی های جدید تلویزیون های Ultra HD 4K، HDR است، از دامنه دینامیکی بالایی برخوردار است، این ویژگی رنگ های بیشتر، میزان کنتراست بیشتر و افزایش روشنایی را دربر دارد. HDR در اصل ارتقاء فرمت 4K یا Ultra HD است.
امروزه استاندارد اصلی برای محتوای دامنه پویا، HDR10 نامیده می شود، ده ها شرکت در حال پشتیبانی از این حداقل مشخصات اساسی برای سازگاری HDR هستند.
یکی از ویژگی های HDR، Dolby Vision است که توسط افرادی ساخته شده و دارای مجوز است، این ویژگی سر و صدای Dolby را کاهش و صدای فراگیر را برای ما به ارمغان آورده است. از نظر تئوری ، یک مجموعه Dolby Vision برای نمایش محتوای HDR باید معیارهای دقیق تری را ارائه دهد، در حال حاضر هر مجموعه با قابلیت HDR در بازار سازگار با HDR10 است، اما Dolby Vision فقط در مجموعه هایی مشاهده می شود که هم استانداردهای فنی Dolby را رعایت می کنند و هم هزینه های صدور مجوز را برای این استاندارد پرداخت می کنند.

مقالات مشابه بهترین و کاملترین راهنمای خرید تلویزیون : گوگل netflix

آموزش افزودن شبکه های ایران به تلویزیون های ال جی

تلویزیون هوشمند ( اسمارت )

تلویزیون هوشمند ( اسمارت – smart ) چیست؟ | چه کاربرد هایی دارد؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن