تلویزیونصوتی و تصویری

تلویزیون هوشمند ( اسمارت – smart ) چیست؟ | چه کاربرد هایی دارد؟

تلویزیون هوشمند(اسمارت-smart) چیست؟و چه کاربرد هایی دارد؟

هدف ما در این مقاله بررسی تلویزیون هوشمند (Smart TV)  ها هستند چه ویژگی هایی باعث تمایز بین تلویزیون هایی هوشمند و تلویزیون های معمولی شده است؟ چرا باید تلویزیون اسمارت بخریم؟ امکانات تلویزیون هوشمند Smart TV چیست؟ آیا تلویزیون های معمولی قابل تبدیل به تلویزیون های هوشمند هستند؟ با ما همراه باشید به تمام سوالهایتان پاسخ داده خواهد شد. تلویزیون هوشمند Smart TV

تلویزیون هوشمند چیست؟

در زمان های گذشته تلویزیون ها مثل الان از امکانات زیادی برخوردار نبودند ولی امروزه با توجه به پیشرفت فناوری امکانات کاربردی زیادی به تلویزیون ها اضافه شده است که باعث هوشمند سازی و   محبوبیت این محصول هوشمند در بین کاربران شده است.

تولید کنندگان تلویزیون با در نظر قرار دادن نیاز مشتریان به این نتیجه رسیدند که تعامل یک طرفه برای کاربران خسته کننده است و باید امکانات جدید سرگرم کننده به آن افزوده شود که باعث ایجاد جذابیت و میل به صرف وقت زیاد با تلویزیون گردد.

تا انتها مقاله با ما همراه باشید هر آنچه در رابطه با تلویزیون های  هوشمند لازم دارید را توضیح خواهم داد مطمئن هستم  هنگام خرید تلویزیون به ای اطلاعات نیاز خواهید داشت.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخاطر انجام کارهایی با کامپیوتر از قبیل گفتگو تصویری با دوستان یا برای جستجو در زمینه خاصی و یا هر کار دیگر مجبور شده اید برنامه مورد علاقه خود را در تلویزیون رها کنید و مشغول کار با لپ تاپ یا گوشی شوید با وجود تلویزیون های هوشمند دیگر نیازی به کار با لپ تاپ یا گوشی ندارید شاید برایتان جای سوال باشد که چه دلایلی میتواند ما را از همه این کار ها بی نیاز کند؟

به تلویزیون های تمام صفحه مسطح که با استفاده از کابل اترنت یا وای فای قابلیت اتصال به اینترنت را دارند تلویزیون هوشمند (Smart TV ) می گویند.

.تلویزیون های هوشمند به گونه ای دیزاین شده اند که استفاده از آنهاخیلی راحت می باشد و هر کسی بدون رده سنی میتواند نحوه کار با آن را خیلی سریع یاد بگیرد.

کلمه تلویزیون هوشمند یا (Smart TV) نخستین بار توسط سامسونگ معرفی شد  و بعد از آن ال جی و فیلیپس  نیز اقدام به تولید تلویزیون های هوشمند کردند فعلا اکثر تولید کننده ها تلویزیون های هوشمند تولید می کنند در این وسط بعضی از برند ها بجای استفاده از کلمه تلویزیون هوشمند از اصطلاح دیگری استفاده می کنند مثلا سونی به جای تلویزیون اسمارت ، محصولات خود را با نام Interner TV   معرفی کرده است.

تولیدکنندگان تلویزیون های هوشمند در سال های اخیر بر روی رابط گرافیکی تمرکز کرده اند و توانسته اند رابط های مخصوص چه برای پرتال اینترنت و چه برای منو ها را در اختیار کاربران علاقه مند به سرعت ارائه دهند این ربط ها ی قابل تنظیم برای دسترسی سریع به محتوا طراحی شده اند.

 اسمارت تی وی ها به شما امکان دسترسی به محتوای نا محدود آنلاین را می دهند در واقع تلویزیون هوشمند  علاوه بر توزیع کردن تصویر ، دروازه دسترسی به دنیای نا محدود محتوا نیز محسوب می شوند قیمت تلویزیون های هوشمند در مقایسه با تلویزیون های معمولی بیشتر است ولی با مدنظر قرار دادن امکانات موجود در آن واقعا ارزش خرید را دارند.

 شاید از خود بپرسید آیا تنها دسترسی به اینترنت دلیل کافی برای خرید یک تلویزیون هوشمند است؟

 آیا وجود این اسباب بازی سه بعدی در اتاق نشیمن ضروری است؟

چه امکانات دیگری باعث وجه تمایز آن با تلویزیون های دیگر شده است؟

دلیل نیاز به تلویزیون های هوشمند چیست؟

تلویزیون های هوشمند از قابلیت های بیشتری نسبت به تلویزیونهای معمولی برخودار هستند

در صورت خاموش بودن تلویزیون شاید شما متوجه هوشمند بودن آن نشوید چون از لحاظ ظاهر مشابه با تلویزیون های معمولی هستند ولی بعد از روشن کردن تلویزیون متوجه تفاوت آن خواهید شد

خدماتی که یک تلویزیون هوشمند به ما ارائه میدهد علاوه بر مفید بودن به همان میزان هم سرگرم کننده است. مثلا امکان ضبط تصاویر در حال پخش داشتن ویژگی Time Shifting که دغدغه از دست دادن تصاویر زنده را برای همیشه حل کرده است امکان دسترسی به تلویزیون اینترنتی یا همان    IPTV  .

در واقع میتوان گفت با تلویزیون های هوشمند نحوه استفاده ما از تلویزیون تغییر پیدا کرده است و مهم تر از همه دارا بودن کیفیت HDTV  از امکانات کاربر پسند این محصولات هوشمند می باشدنقطه مشترک در بین تمام تلویزیون های هوشمند داشتن قابلیت DLNA است.

 DLNA امکان انتقال فیلم و یا فایل های دیگر را از لپ تاپ و یا گوشی به تلویزیون امکان پذیر می کند مثلا اگر موزیک یا فیلمی را از قبل از اینترنت دانلود کرده باشید مطمئن باشید که تلویزیون آنها را پخش خواهد کرد.

برای جلب رضایت کاربران و تسریع در حل امورات روزانه سعی شده است تا تمام امکاناتی که دریک لپ تاپ یا گوشی وجود دارد در تلویزیون های هوشمند  گنجانده شود مثل.

  • امکان جستجو مطالب مورد نظر با استفاده از مرورگر
  • امکان دیدن فیلم به صورت انلاین
  • امکان بررسی ایمیل ها
  • دسترسی به انواع بازی ها به صورت انلاین
  • امکان برقراری تما تصویری
  • امکان اشتراک گذاری اطلاعات در یوتیوب و کانال های دیگر
  • امکان ریموت اکسس
  • و امکانات متنوع دیگر که با دانستن آنها شما نیز جزء طرفداران Smart TV  ها خواهید شد.

وجود تمام موارد گفته شده در یک تلویزیون بحث ساده و پیش پا افتاده ای نیست هیولا های بزرگی مثل گوگل و یا اینتل با به کارگیری جدید ترین متد های روز دنیا به دنبال آن هستند تا بتوانند با تولید محصولات بکر ، بخش عظیمی از بازار را به خود اختصاص دهند.

از قابلیت های دیگر تلویزیون های هوشمند میتوان به:

امکان مشاهده فایل های داخل لپ تاپ به صورت اتصال بی سیم و افزوده شدن دستیار صوتی گوگل GOOGLE ASSISTANT  در سامسونگ های 2019  که از جدید ترین تغییرات انجام شده در محصولات سامسونگ می باشد اشاره کرد بنظر من این ویژگی عالی برای حفظ محبوبیت محصولات سامسونگ در بین مشتریان می باشد. واقعا اتفاق خوبی است که این همه امکانات همه در یک تلویزیون فقط برای راحتی کار مشتریان صورت می گیرد در واقع  میتوان گفت دنیای فناوری در خدمت مشتریان است.

قبلا شرکت اپل امکان دسترسی به محتوا کامپیوتر و یا لپ تاپ را با استفاده از AirPlay ممکن ساخته بود ولی این بار سامسونگ با ارائه محصولی جدید باز هم از رقیبان خود پیشی گرفت. قبلا شما برای بهره گیری از سرویس های ارائه شده توسط اپل باید از تلویزیون های اپل (AppleTv)  استفاده می کردید و امکان استفاده از این ویژگی ها در تلویزیون های دیگر میسر نبود اما الان با استفاده از تلویزیون های 2019 سامسونگ و هم چنین مدل های آپدیت شده 2018 امکان استفاده از سرویس های آیتونزموویز(iTunes Movies)، (iTunse TV)و (AirPlay 2)   امکان پذیر شده است.

تلویزیون های هوشمند سامسونگ میتوانند از راه دور به محتوای کامپیوتر شما دسترسی داشته باشند و این امکان به کاربران داده میشود تا محتوا لپ تاپ یا کامپیوتر را با استفاده از تلویزیون هوشمند کنترل کنند بنظر من این یک ویژگی فوق العاده خوب برای کسانی است که مجبور هستند ساعات طولانی با کامپیوتر یا لپ تاپ کار کنند شما با وصل کردن یک کیبورد به تلویزیون  میتوانید تمام کارهایتان را در صفحه ای بزرگ و با کیفیت انجام دهید جدا از بحث لذت از کار در صفحه بزرگ،  از لحاظ سلامتی هم فوق العاده مهم است.

خبر خوبی که برایتان دارم قابلیت ریموت اکسس نیز به این محصول بی نظیر اضافه شده است یعنی شما با استفاده از برنامه VMWARE میتوانید روی  سیستم دیگری نیز کنترل داشته باشید.

هیوگان لی(مدیر سامسونگ) بیان کرده است که شرکت امکانات جدید تری در رابطه با ریموت اکسس ارائه خواهد داد.

ناگفته نماند که سری 2019 محصولات سامسونگ به گوگل استیستنت (Google Asistant) نیز مجهز می باشند.

همان گونه که گفته  شد قابلیت جستجو صوت  یا Google Asistant یکی دیگر از ویژگی های تلویزیون های هوشمند است امروزه اکثر تولید کنندگان تلویزیونهای هوشمند از جمله هایسنس، ال جی  و سونی  دستیار صوتی یا همان Google Assistant  را به محصولات خود اضافه کرده اند این دستیار هوشمند به تلویزیون ها این امکان را می دهند تا بتوانند انواع صدا ها و لهجه ها را شناسایی کنند . شرکت گوگل با داشتن وسیع ترین دامنه پایگاه اطالاعات موفق به ارائه دستیار صوتی بهتری نسبت به دیگر شرکت ها شده است. بعضی از شرکت های دیگر هم مایل به ساخت دستار صوتی اختصاصی هستند. شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که دستیار صوتی یا گوگل اسیستنت به چه دردی میخورد؟

 ( شاید بنا به دلایلی نخواهید از کنترل ریموت استفاده کنید اینجاست که جستجوی صوتی میتواند موثر باشد این ویژگی به سیستم تشخیص و پردازش صدا مثل الکسا متصل می شود در واقع جستجو صوتی یکی از قابلیت های مهم است که برای راحتی کاربر اضافه شده است دیگر نیازی نیست تا برای عوض کردن کانال یا هر کار دیگری دنبال ریموت کنترل باشیدبه همین راحتی تکنولوژی در اختیار شماست تنها کافی است با مکالمه چیزی که میخواهید به نتیجه مورد نظر برسید علاوه بر آن شما میتوانید با اتصال سایر وسایل هوشمند به تلویزیون ، آنها را نیز با صدا کنترل کنید فقط صدا باید واضح باشد )

و اما امکانات دیگر تلویزیون های هوشمند.

  • تلویزیون هوشمند با امکان اتصال به دستگاه های دیگر (اتصال بی سیم)میتواند انواع فایل صوتی ،تصویری و یا ویدئویی را پخش کند شما خیلی راحت با اتصال به اینترنت میتوانید با دوستانتان چت کنید و یا تماس تصویری داشته باشید با استفاده از SKYPE و یا سایر پیام رسانها .

تمام فایل های تصویری موجود در ایمیلتان را با سایز بزرگ وکیفیت عالی مشاهده کنید این ها فقط چند نمونه از ویژگی های تلویزیون های هوشمند هستند  مطمئن هستم  اطلاع از این ویژگی ها ی تلویزیون های هوشمند باعث رغبت شما به خرید یکی از این محصولات فوق العاده کاربردی و مهم شده است  .

استفاده از تلویزیون هوشمند فقط به دیدن ایمیل و امکان برقراری تماس تصویری با دوستانتان محدود نمی شود شما می توانید  با وصل شده به انواع پیام رسان ها اجتماعی با دوستانتان چت کنید و یا فایل هایی چند رسانه ای را در شبکه های اجتماعی مشاهده کنید بحث انقدر مهم است که برند های معروفی مثل پاناسونیک، الجی و یا سامسونگ اقدام به تولید تلویزیون های هوشمند کرده اند واقعا چه چیزی بهتر از این وجود دارد که تمام برند های معروف دنیا فقط به خاطر حفظ راحتی کاربران امکانات فناوری را مجبور به خدمت برای مردم جهان کرده اند.

با توجه به امکاناتی که گفته شد اینگونه میتوان نتیجه گرفت که تلویزیون هوشمند مجموعه ای متشکل از سخت افزارها و نرم افزار هایی هستند که باعث بوجود آمدن این محصول فوق العاده کاربردی و مهم شده است ولی هنوز امکانات موجود در تلویزیون های هوشمند تمام نشده است.

بنظرتان این همه امکانات مفید و کاربردی همه در یک تلویزیون دلیل کافی برای خرید یک تلویزیون هوشمند است ؟ اجازه دهید کمی راجع به نرم افزار های موجود در محصولات هوشمند صحبت کنم.

 همان طور که می دانیم امروزه معمولا نرم افزار ها بر پایه سیستم عامل های مختلفی مثل UNIX ، LINUXو یا اندروید که به صورت OPEN SOURCE هستند طراحی می شوند برای آشنایی بیشتر شما با بحث نرم افزاری لیستی از نرم افزار ها و رابط های کاربری که توسط شرکت های مختلف طراحی شده اند آماده کرده ام.

  • Blobbox: ساخته شده توسط Telesustem که اغلب برای set top box(دستگاه تبدیل کننده تلویزیونهای معمولی به تلویزیون های هوشمند) ها تولید می شود.
  • Google TV: توسط گوگل ساخته شده بر پایه اندروید می باشد و نسخه لینوکسی آن توسط اینتل و سونی پشتیبانی می شود.
  • Samsung SmartTV: در تلویزیون های سامسونگ استفاده می شود.
  • MeeGo: سیستم عاملی اوپن سورس است که برای تلویزیون های هوشمند بهینه شده است.
  • LG SmartTV: مختص شرکت ال جی می باشد.
  • Viera Cast: در تلویزیون های پاناسونیک استفاده شده است.
  • و غیره

شاید برایتان جای سوال باشد که اینتل چیست؟

تلویزیون هایی که مجهز به Google TV  هستند دارای پردازنده ای می باشند که ساخت اینتل می باشند

در واقع می توان گفت نوعی سوکت هستند که بر اساس پردازنه Atom درست شده اند.

چند نمونه از معروف ترین تلویزیون های هوشمند به همراه قابلیت های آن

  • LG Smart TV
  • Samsung Smart TV
  • Android TV

LG Smart TV   چیست؟

LG   از Net Cast plus   برای ویژگی های متنوع تلویزیون های هوشمند خود بهره می برد به طوری که علاوه بر تلویزیون هوشمند ، بر روی یک دستگاه دیگر نیز که ابعاد کوچک تری دارد ارائه می شود که با وصل شدن آن به هر صفحه نمایشی آن را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل می کند.

LG   پنج ویژگی مهم را در تلویزیون های هوشمند خود دارد.

  • ابزار هایی به طور پیش فرض بر روی تلویزیون نصب شده اند که شامل
  • Netflix
  • Vudu
  • Face book
  • و غیره می شوند

  • استفاده از My App  که شامل ابزار هایی می باشند که میتوان آنها را از فروشگاه               نرم افزاری الجی (lgtvapp.com) دانلود و بر روی تلویزیون نصب کرد.
  • دارا بودن مرور گر وب به شما این امکام را می دهد تا در سایت های مختلف به وب گردی بپردازید.
  • قابلیت (smart share) ، بدین صورت می باشد که شما از یک فلش که به سرور DLNA وصل شده است میتواند انواع فایل های چند رسانه ای را پخش کنید.
  • بهره مندی از Media link در واقع قسمتی از یک مدیا پلیر پیشرفته محسوب می شود که با اتصال به Plex Media   که قابلیت نصب انواع برنامه های اضافی و هم چنین پخش انواع فایل های چند رسانه ای را میسرمی سازد.

جدید ترین مدل ارائه شده توسط LG  مدل 47LW6500  می باشد که قابلیت پخش تصاویر سه بعدی را با استفاده از عینک های پلاریزه امکان پذیر می کند و مهم تر از همه امکان تبدیل تصاویر دو بعدی به تصاویر سه بعدی یکی از قابلیت های مهم این تلویزیون ها می باشد از ویژگی های دیگر آن میتوان به کنترل از راه دور و  دارا بودن سیستم تشخیص حرکت است  اشاره کردکه در صورت دور بودن از تلویزیون میتوان  با حرکت در جهات مختلف گزینه های مختلف تلویزیون را انتخاب نمود و در آخر دارا بودن کارت شبکه بی سیم که از استاندارد 802.11 n پیروی میکند که به تلویزیون متصل است علاوه بر موارد گفته شد این تلویزیون نیز دارای نور پی زمینه LED می باشد که این امر سبب کاهش ضخامت و توان مصرفی در آن شده است و در نهایت داشتن دو پورت USB برای اتصال به دستگه های دیگر در آن تعبیه شده است.

Samsung Smart TV تلویزیون سامسونگ اسمارت چیست؟

سامسونگ هم مثل بقیه برند ها بجای استفاده از کلمه “تلویزیون هوشمند” ، از کلمه اختصاصی

” Smart Hub ” برای محصولات خود استفاده می نماید و دارای ویژگی هایی هستندکه به شرح زیر می باشد.

1- مرور گر وب که امکانات زیر را برای کاربران فراهم می کند.

  • امکان دسترسی به انواع سایتها
  • مشاهده فیلم های آنلاین
  • جستجو
  • خواندن خبر ها به صورت آنلاین
  • و غیره

2- قابلیت Search All  که امکان جستجو انواع محتوا چه در وب و چه در تلویزیون را فراهم می کند

3- بخش Your Vide  همانگونه که از اسمش پیداست این قسمت فیلم ها و ویدئو هایی که با سلیقه شما متناسب است را معرفی می کند (این کار براساس فیلم هایی که از قبل مشاهده کردید و پسندیده اید انجام می شود.)

4- Samsung App :  شامل برنامه هایی برای نصب بر روی تلویریون است و موارد زیر را نیز شامل می شود.

  • Netflix

  • Hulu Plus
  • YouTube
  • Pandora
  • Facebook
  • Twitter

5-  Movies Apps و Music apps   این قسمت برای Stream سازی صدا و تصویر در روی انواع وب سایت ها که ارائه دهنده فیلم و موسیقی هستند به کار می رود.

  • Samsung Gaming ، Social Media و News Apps این قسمت ها هم برای دسترسی به انواع بازی ها، شبکه های اجتماعی و  اطلاع از انواع اخبار در تلویزیون های هوشمند به کار می روند.

معروف ترین تلویزیون ارائه شده توسط سامسونگ ، UN55D8000 می باشد که به سری D8000 مشهور است.

از ویژگی های آن میتوان به پخش تصاویر سه بعدی با استفاده از عینک های Active Shutter و توانایی تبدیل تصاویر دو بعدی به سه بعدی  اشاره کرد داشتن نور  پس زمینه LED نیز یکی دیگر از امکانات این محصول هوشمند می باشد.

  • برای اتصال به اینترنت و وسایل مختلف دیگر دیگر نیازی به کابل نیست و با استفاده از کارت شبکه بی سیم موجود در درون تلویزیون میتوان استفاده کرد و دارا بودن فناوری DLNA  برای اتصال دستگاه چند رسانه ای مختلف به تلویزیون یکی دیگر از امکانات تعبیع شده بر روی تلویریون های هوشمند است.
  • کنترل از راه دور آن بر خلاف ال جی یک صفحه کلید کوچک QWERTY  می باشد.
  • مجهز به سه درگاه USB 2 برای وصل شدن وسایل جانبی دیگر.

تلویزیون های  هوشمند آندروید سونی

تلویزیون هوشمند سونی  که به  Android TV     معروف است یکی دیگر  ازبرند های شناخته شده تلویزیون های هوشمند می باشد که موفق به کسب محبوبیت در بین کاربران شده است داشتن قابلیت اتصال به گوگل پلی، راه اندازی سریع و داشتن منو گسترده برای برنامه ها و مرور گر ها یکی از مزیت های این محصول با کیفیت می باشد. مهم ترین قابلیت سونی که با استقبال گرم کاربران مواجه شده است امکان اتصال آن به گوگل پلی می باشد چون با در نظر قرار دادن پیشرفت روزانه گوگل پلی شما غرق در سیل انبوه برنامه ها و بازی های مختلف خواهید شد و به هیج عنوان با محدودی محتوا رو به رو نخواهید شد این یعنی لذت بی پایان و نهایت استفاده از یک محصول هوشمند. امکانات تلویزیون های هوشمند سونی فقط به موارد گفته شده محدود نمی شود از قابلیت های دیگر آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان پخش مجدد فیلم ، موسیقی
  • قابلیت اتصال به دستگاه های دیگر
  • امکان پخش موسیقی و فیلم موجود در دستگاه متصل به تلویزیون به طور مستقیم
  • وجود صفحه هوشمند و کاربردی
  • امکان برقراری تماس تصویری با استفاده از skype و یا پیام رسان های دیگر

چه کار های دیگری را میتوان با تلویزیون های هوشمند انجام داد؟

از توضیحات گفته شده احتمالا شما نیز به این نتیجه رسیده اید که تلویزیون هوشمند خیلی مشابه کامپیوتر  است و اکثر خدماتی که یک لپ تاپ و یا کامپیوتر ارائه می دهد را تلویزیون هوشمند نیز ارائه می دهد.

مثلا  امکان اشتراک گذاری فیلم  در یوتیوب یکی از امکانات  Smart TV ها است که با استفاده از لپ تاب ها نیز قابل انجام می باشد این فقط یک کار مشابه بود از میان چندین وجه مشترک  .

و یا امکان ایجاد و مشاهده فایل های ورد و یا اکسل همگی از امکانات بی نظیر و کاربردی هستند شاید درآینده خیلی نزدیک دیگر نیازی به استفاده از لپ تاپ ها نباشد چون تقریبا اکثر امکانات کاربردی همگی در تلویزیون های هوشمند اضافه شده اند امکانات اسمارت تی وی ها خیلی زیاداست و این باعث محبوبیت این دستگاه های هوشمند در بین کاربران شده است از امکانات دیگر آن وجود بازی های جذاب است که تنوع زیادی دارد .

 تنوع بازی های موجود در تلویزیونهای هوشمند باعث  عقد قرارداد پاناسونیک با شرکتهای ساخت بازی شده است امکان اتصال وب کم به تلویزیون هوشمند باز هم یکی دیگر از ویژگی های بی شمار است که امکان برقراری تماس تصویری را فراهم می کند و در نهایت با استفاده از تلویزیونهای هوشمند میتوان به رادیو های اینترنتی دسترسی داشت و یا وضع هوا را به صورت آنلاین مشاهده کرد این همه امکانات متنوع و مهم که باعث راحتی زندگی و رفع بسیاری از نیاز های روز مره انسان شده است جزء بهترین دستاورد های بشر است که روز به روز به امکانات آن افزوده می شود .

طرز انجام کار App  ها در تلویزیون های هوشمند به چه صورت است؟

رابط های  کاربری همه تلویزیونهای هوشمند صفحه اصلی دارند که لیست تمام امکانات متنوع از آن صفحه قابل دسترسی می باشد مثلا در صفحه اصلی Smart TV  به فروشگاه نرم افزار ها لینک داده شده است و نکته قابل توجه اینجاست که اکثر برنامه های تلویزیون های هوشمند به طور رایگان در اختیار کاربران قرار داده می شوند .

آیا برنامه های تلویزیون هوشمند Smart TV برای تمام اسمارت تی وی ها هستند؟

متاسفانه نه تمام اسمارت تی وی ها سیستم عامل منحصر بفرد خود را دارند یعنی برنامه های هر تلویزیون فقط مخصوص آن بوده و قابل اجراء بر روی تلویزیون های دیگر نمی باشد ولی برنامه خاصی برای کنترل تلویزیون از طریق گوشی  و یاتبلت وجود دارد که  این برنامه ها ریموت قابل نصب بر روی اندروید یا ios  می باشند.

آیا میتوان تلویزیون های معمولی را به هوشمند تبدیل کرد؟

شاید شما هم جزء کسانی هستید که به تازگی تلویزیون معمولی (HDTV)   خریداری کرده اید و مایل به تبدیل آن به تلویزیون هوشمند Smart TV هستید   خوشبختانه امکان تبدیل تلویزیونهای معمولی به هوشمند وجود دارد

برای انجام این کار باید از Settop Box استفاده کنید که باعث میشوند امکانات مشابه تلویزیون های هوشمند را داشته باشید Google TV یا Apple TVاز معروف ترین کمپانی های تولید کننده Settop Box هستند ولی شاید دسترسی شما به این دستگاه دشوار باشد اگر موفق به خرید این دستگاه نشدید میتواند از HD Player استفاده نمایید که امکانات مشابه اسمارت تی وی را دارد.درباره 

روش کنترل تلویزیون هوشمند چیست؟

بهترین راه کنترل تلویزیون های هوشمند استفاده از گوشی می باشد به طوری که برنامه مربوط به اسمارت تی وی را در گوشی خود نصب کنید و یا از ریموت کنترل  ارائه شده همراه محصول که خیلی مشابه گوشی هوشمند است استفاده نمایید این ریموت کنترل ها توسط  برخی از برند ها مثل سامسونگ و Vizio همراه تلویزیون ارائه می شوند.

آیا اتصال به اینترنت برای استفاده از امکانات تلویزیون هوشمند ضروری است؟

بله برای استفاده از  تمام امکانات تلویزیون هوشمند Smart TV اتصال به اینترنت شرط اصلی می باشد و البته باید سرعت اینترنت شما زیاد باشد چون مرور گر هایی مثل نتفیلیکس و یوتیوب به سادگی اتصال وب نت کار نمی کنند داشتن سرعت حداقل MB 15 وحداکثر MB 20   ضروری است وصل کردن کابل اینترنت به تلویزیون بخاطر دارا بودن سرعت بیشتر نسبت به وای فای میتواند پاسخ گوی نیاز شما باشد.

آیا سیستم عامل تلویزیون های هوشمند به صورت خودکار آپدیت می شوند؟

در اکثر موارد بله به طور خودکار  از برند اصلی خودبروز رسانی می شوند با توجه به رقابت شدید در بین تولید کنندگان تلویزیون های هوشمند ارتقای سیستم عامل تلویزیون های هوشمند از ملزومات کار می باشد و این سیستم عامل ها باید در هر تغییر در دسترس مشتریان قرار بگیرد.

مشهور ترین برند های جهانی تلویزیون های هوشمند کدام ها هستند؟

در تمام تلویزیون های 4K UHD معروف ترین  تولید کننده ها سامسونگ ، سونی و ال جی  می باشند.

سیستم عامل تلویزیون ال جی LG چیست؟

سیستم عامل تلویزیون الجی webos  می باشد  که برا ی اولین بار در سال 2014 وارد بازار شد که نسخه اصلی آن بود بعد از آن نسخه دیگر در سال 2015  عرضه گردید و  سپس در سال 2016 نسخه دیگری با نام WebOS 2.0 وارد بازارشد اکنون آخرین ورژن آن مدل  4K با ورژن WebOS 3. می باشد .

تفاوت بین تلویزیون هوشمند و ستاپ باکس ها(دستگاهها دیجیتال) در چیست؟

دستگاه ستاپ باکس همان دستگاه دیجیتال معروف است که در بین اکثر مردم شناخته شده و استفاده می شود .شاید برای شما هم جای سوال باشد که آیا دستگاه های دیجیتال میتوانند  قابلیت های تلویزیون هوشمند را ارائه دهند؟ شاید برخی از ویژگی های تلویزیون هوشمند Smart TV را داشته باشند ولی نمیتوان گفت که میتوانند تمام قابلیت های آن را ارائه دهند. مثلا با استفاده از دستگاه دیجیتال میتوان از سرویس هایی مثل نتفلیکس و یا یوتیوب بهره مند شد در Set-top Box شرکت Roku شما می توانید به انواع برنامه ها دسترسی داشته باشید فقط در همین حد.

هر روز به امکانات تلویزیون های هوشمند افزوده می شود و بحث های مفصلی راجع به تلویزیون های هوشمند وجود دارد که در مقالات بعدی به تحلیل کامل آنها خواهیم پرداخت.

مقالات مشابه : افزایش طول عمر تلویزیون

یکنواختی مشکی یا Black Uniformity

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن