تلویزیونصوتی و تصویری

تفاوت ال ای دی های صاف و منحنی

تفاوت ال ای دی های صاف و منحنی

تفاوت ال ای دی های صاف و منحنی : سالها پیش که تلویزیون ها جزو تازه وارد های دنیای تکنولوژی به حساب می آمدند، انتخاب یک تلویزیون مناسب برای خرید ، چندان کار سختی نبود. علت آسانی خرید تلویزیون در زمان های گذشته، کمبود تنوع مدل و برند آنها بود. اما اکنون که چندین برند اقدام به طراحی و تولید انواع مختلفی تلویزیون ها با شکل و شمایل گوناگون و مشخصات متفاوت کرده اند، هر شخصی اگر بدون انتخاب تلویزیون مورد نظرش به بازار لوازم صوتی تصویری مراجعه کند؛ قطعا دچار سردرگمی خواهد شد. برای اینکه خریدی آسان در کمترین زمان انجام دهید؛ تنها راه، کسب اطلاعات کافی در رابطه با مشخصات تلویزیون ها و کارایی هر کدام از آن ویژگی هاست. یکی از جدیدترین تکنولوژی هایی که با ورودش به بازار لوازم خانگی، طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کرد، ال ای دی منحنی بود.

تفاوت ال ای دی های صاف و منحنی

این نوع ال ای دی ها از نظر ظاهری جذابیت زیادی دارند و بسیاری از مشتریان ناخودآگاه به سمت این دستگاه ها کشیده می شوند. اما آیا تفاوت میان ال ای دی های منحنی با مدل های تخت به صرف هزینه بیشتر برای خریدشان بصرفه است؟… یا اصلا این تفاوت ها چه مواردی هستند و چه مزایایی برای کاربران به همراه خواهند داشت؟…در این مقاله قصد داریم این ال ای دی ها را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا شاید زمینه خرید بهتر و هوشمندانه تری را برای شما فراهم آوریم.

زمانی که تلویزیون LED های منحنی وارد بازار شدند ادعا کردند که می توانند با ایجاد میدان دید بیشتر برای تماشاچی قادر به نمایش تصاویر واقعی تر با چشم انداز فوق العاده ای باشند و زاویه دید وسیع تری را در اختیار کاربران بگذارند. اما واقعیت این است که کارایی تلویزیون های ال ای دی منحنی با صفحه نمایش های تخت، تفاوت زیادی ندارد و هر دو حدودا یک کیفیت تصویر را ارائه می دهند. اما به علت زیباتر بودن صفحه نمایش های منحنی، مردم بیشتر تمایل به خرید این مدل ها دارند.

در تلویزیون های ال ای دی با صفحه تخت تاثر زاویه دید در کیفیت تصویر تقریبا به صورت خطی است. اما در ال ای دی های منحنی هنگام تماشای تلویزیون سمت مخالف شما کیفیت تصویر کمتر شده و طرف نزدیکتر به شما تصاویر سریعتر با کیفیت بالاتری خواهد داشت. یکی دیگر از ادعا های بحث برانگیز تلویزیون های خمیده در رابطه با زاویه دید گسترده تر است. گفته می شود ال ای دی های مدل منحنی، زاویه دید بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد، اما با مشاهده دو تلویزیون تخت و منحنی کنار هم و مقایسه تصاویر هر دو با یکدیگر، متوجه خواهید شد که هر دو زاویه دید 178 درجه دارند و تفاوت چندانی میان آنها نیست. ممکن است در مواقعی بسیار نزدیک به صفحه تلویزیون بنشینید و به تماشای آن بپردازید. در چنین موقعیتی که خیلی کم پیش می آید. تلویزیون های تخت در قسمت گوشه های دو طرف مقدار ناچیزی افت کیفیت خواهند داشت، اما در ال ای دی های منحنی به علت خمیده بودن و بالا تر بودن لبه های نمایشگرشان، کیفیت تصویر گوشه ها کمتر نخواهد شد.

وقتی برای نخستین با ال ای دی های منحنی طراحی و به بازار عرضه شدند، یکی از مزایای منطقی که نسبت به تلویزیون های صفحه تخت داشتند و از سوی شرکت های سازنده عنوان می شد، اندازه صفحه نمایش آنها بود. در واقع ال ای دی های منحنی میزان تصاویر واقعی صفحه نمایش ها را افزایش دادند. به همین دلیل ۵۵ اینچ یک تلویزیون منحنی بزرگتر از ۵۵  اینچ صفحه نمایش تلویزیون تخت است.

اگر بخواهیم این دو مدل ال ای دی را از لحاظ نحوه انعکاس نور هم مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که در LED های تخت انعکاس نور استاندارد است؛ اما در نمایشگر های منحنی انعکاس نور به عبارتی کشیده شده و کمی ناهموار می باشد. در واقع بازتاب ها بر روی تلویزیون ال ای دی منحنی متفاوت ظاهر می شوند. در واقع ال ای دی های منحنی به نسبت نمایشگرهای تخت، انعکاس را در قسمت بیشتری از صفحه نمایش نشان می دهند. بنابر این گستره انعکاس نور در این دو مدل ال ای دی ها، از تفاوت های جزئی آنها به حساب می آید.

وقتی ال ای دی های منحنی را از نیم رخ برانداز کنید،خواهید دید که این تلویزیون ها برای نصب روی دیوار ممکن است کمی چالش برانگیز باشند. پس اگر قصد خرید تلویزیونی را دارید که با نصب روی دیوار نمای زیباتری داشته باشد، مدل های منحنی را به دست فراموشی بسپارید.

نتیجه گیری که در نهایت از این بررسی خواهیم گرفت؛ این است که اگر ظاهر منحنی و جذاب ال ای دی های خمیده، شما را بیش از حد مجذوب خودش نکرده است، به امید داشتن کیفیت تصاویر بیشتر یا زاویه دید گسترده تر، اقدام به صرف هزینه بالا نکنید. چراکه از لحاظ کارایی با ال ای دی های تخت تفاوت چندانی ندارد.

مقاله مشابه با تفاوت ال ای دی های صاف و منحنی :

فرکانس حرکتی تصویر چیست ؟ | چه کاربردی دارد ؟

آموزش اتصال کامپیوتر به تلویزیون ال جی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. با سلام با توجه به اینکه در سال ۹۳ اقدام به خرید تلوزیون led.3d۴۷ اینچ dlc _t5000 از بانه نموده ام متاسفانه نرم افزار ابگرید آن پیدا نشده و حتما نیاز به بروز رسانی دارد این تلوزیون منتاژ لهستان بوده و تا به حال هم از آن راضی بوده ایم لطفا راهنمایی فرمایید

    1. سلام وقت بخیر در مقالات آینده به این موضوع خواهیم پرداخت ممنون از کامنتتون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن