تلویزیونصوتی و تصویری

آشنایی با تلویزیون های سری 2019 سونی

آشنایی با تلویزیون های سری 2019 سونی

 

آشنایی با تلویزیون های سری 2019 سونی : سونی از معروف ترین برندهای الکترونیکی در سرتاسر جهان می باشد که کار خود را بعد از جنگ جهانی دوم آغاز کرد. این شرکت در سال 1946 توسط ماسارو ایبوکا و آکیوموریتا تاسیس شد. در حال حاضر دفتر مرکزی آن در شهر توکیو می باشد. چند ملیتی می باشد و توسط چند مدیر اداره می شود. این شرکت در کنار رقبای خود مثل سامسونگ ، پاناسونیک ، توشیبا و ال جی به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان به شمار می رود.

تلویزیون های سونی عملکرد بسیار خوبی دارند و به دلیل کیفیت تصویر بالا و طراحی های زیبایی که دارند نظر همه را به خود جلب می کنند. از نظر ساخت نیز کیفیت بالایی دارند. این شرکت سری جدیدی را با عنوان براویا مستر رونمایی کرد، که این تلویزیون ها کیفیت تصویر و همچنین صدای بسیار عالی دارند. این سری از تلویزیون به عنوان پرچمدار این شرکت به شمار می رود.

در سال 2019، سونی از تلویزیون های 4K و 8K از سری براویا مستر رونمایی کرد. همه ی این تلویزیون ها از نظر اندازه بزرگ هستند ولی بزرگترین آن ها به دو مدل 8K که اندازه های 85 و 95 اینچی دارند، تعلق دارد. در سال 2019، سونی به طور کلی دو تلویزیون را نمایش داد که مدل Z9G OLCD با کیفیت 8K و تلویزیون A9GOLED با کیفیت 4K می باشد.

یکسری از ویژگی هایی که تلویزیون سری 2019 سونی دارا می باشند، عبارتند از:

  • تلویزیون های سونی مجهز به پردازنده X1Ultimate هستند، در نتیجه تصاویری را با کیفیت عالی، بی نظیر مشاهده خواهیم کرد.
  • با استفاده از فناوری Dynamic Rang pro می توانیم بخشی از صفحات تصویر را نسبت به بقیه قسمت ها روشن تر ببینیم.

 

کیفیت تصویر فوق العاده تلویزیون سونی

تلویزیون سری 2019 سونی مدل Z9G

این تلویزیون یکی از بهترین نمونه های تولیدی شرکت سونی در سال 2019 می باشد که به گفته ی این شرکت، این تلویزیون به ماژول های متراکم LED مجهز است که می تواند تصویر زمینه را به صورتی انتخاب کند تا به راحتی تفاوت و کنتراست بین نور و تاریکی نشان داده شود. البته هر کسی نمی تواند این تلویزیون را در خانه ی خود جای دهد زیرا که تنها در دو اندازه ی 85 و 95 اینچی موجود است. همچنین این شرکت بیان کرده است که این تلویزیون مجهز به UP Skill است، یعنی اگر تلویزیون کیفیت 4K دارد، با این فناوری می توان کیفیت ظاهری را به 8k رساند و این موضوع خود به دلیل استفاده از یک دیتابیس 8k است. با اینکه رزولوشن این تلویزیون به عنوان یک مزیت می باشد، کیفیت آن از پنل های OLED کمتر است.

این تلویزیون با استفاده از تکنولوژی Backlight Master Drive و به طور کلی قابلیت Full – array Backlight می تواند تصاویر را با کیفیت بالا و روشنایی مناسب و رنگ های بسیار درخشان نمایش دهد.

تلویزیون سری 2019 سونی به دلیل نداشتن فناوری LED کیفیت صدای بالایی ندارد. در مدل OLED صدا از پشت تلویزیون پخش می شود، اما در این مدل از چهار بلندگو در جلوی تلویزیون استفاده شده است. که دو بلندگو در قسمت پایینی و دو بلندگو در قسمت بالای تلویزیون قرار دارد. خروجی صدای آن از مدل افکت های فناوری OLED استفاده شده است تا به همراه کالیبره شدن، کیفیت صدا نیز افزایش پیدا کند.

 

 

قیمت جدیدترین تلویزیون سونی قیمت
 

تلویزیون سونی مدل A9G

این سری از تلویزیون در اندازه های 55، 65 و 77 عرضه شده است. این تلویزیون چون از مدل LED می باشد، کیفیت بالایی در پخش صدا دارد. این تلویزیون دارای پردازشگر x1 Ultimate Picture است، همچنین دارای یک تقویت کننده کنتراست پیکسل است که می تواند تصاویر را غنی تر عرضه کند.

استانداردهای کیفی و قابلیت هایی که این تلویزیون ارائه می دهد شامل Dolby Atoms، Netflix Calibration modeو Dolby vision می باشد.

این تلویزیون همانند z9G از تکنولوژی Acoustic Surface Audio بهره می برد، این تکنولوژی باعث می شود با ارتعاش نمایشگر و تولید صدا، گام مهمی را در راستای ارتقا کیفیت صدا و طبیعی نشان دادن آن بردارد. شرکت سونی اعلام کرده که قرار است هر دو تلویزیون از قابلیت Airplay 2 و Homekit بهره مند شوند. امکانات Airplay 2  می توان فیلم، عکس و محتوا را از آیفون و آیپد بر روی تلویزیون پخش کرد و با استفاده از اپلیکیشن های مختلف می توان فیلم و برنامه تلویزیونی را دید و همچنین عکس را بر روی تلویزیون پخش کرد.

با استفاده از امکانات Homekit می توان به راحتی و با ایمنی کامل از طریق اپلیکیشن Home یا با درخواست از سیری خانه هوشمند خود را کنترل کرد.

 

 

اشنایی با تلویزیون های سری 2019 سونی

تلویزیون سونی مدل A8G

این تلویزیون یک رده پایین تر از تلویزیون AG9 OLED قرار دارد. اگر به دنبال تلویزیونی هستید که OLED و در کنار آن ارزان تر باشد، این مدل انتخاب مناسبی است. این تلویزیون در اندازه های 55 و 65 اینچی موجود است و کیفیت تصویر آن 4K می باشد.

پردازنده تصویر x1 Extreme در این تلویزیون به کار رفته است و قابلیت Surface Acoustic Audio را دارا می باشد. پای این تلویزیون به صورتی است که می توان آن را تا 180 درجه چرخاند، که با این کار فضای مناسبی را برای قرار دادن یک ساند بار ایجاد می شود. سیستم صوتی این تلویزیون 40 واتی است.

 

مقالات مشابه با اشنایی تلویزیون های سری 2019 سونی :

 آموزش اتصال کامپیوتر به تلویزیون ال جی

تلویزیون هوشمند ( اسمارت – smart ) چیست؟ | چه کاربرد هایی دارد؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن