تلویزیونصوتی و تصویری

آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ

آموزش نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ

امروزه تلویزیون هوشمند به دلیل امکاناتی که به کاربران عرضه می کنند روز به روز در حال تولید بیشتر هستند. به صورتی که بیشتر تولیدکننده ها، تمرکز خود را بر روی این تلویزیون ها گذاشته اند. در حالت کلی به تلویزیون هایی هوشمند گفته می شود که توانایی اتصال به اینترنت را دارند. تلویزیون های هوشمند درست مشابه کامپیوترها هستند. با استفاده از این تلویزیون ها، کاربر می توان ویدیوها را در وب سایت های به اشتراک گذاری مثل یوتیوب ببیند، ایمیل های خودش را چک کند و به شبکه های اجتماعی متصل شود. همچنین می توانند اسناد word و یا صفحه های گسترده excel را نمایش دهند. این تلویزیون ها امکان اتصال وب کم و اجرای نرم افزار Skype را دارند.  نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ

با استفاده از وب کم کاربر می تواند به صورت تصویری با افراد دیگر صحبت کند. این تلویزیون ها می توانند به رادیوهای سنتی دسترسی داشته باشند و یا گزارش و پیش بینی آب و هوا را به صورت زنده نشان دهند. همچنین می توان انواع مختلفی برنامه روی آن نصب کرد. فقط موضوعی که باید در این جا به آن اشاره شود این است که تمامی تلویزیون های هوشمند سیستم عامل خاص خود را دارند و نرم افزارهای هر کدام فقط در همان تلویزیون قابل نمایش و اجرا است.

 این تلویزیون ها می توانند با کامپیوتر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را دریافت و ارسال کنند. کاربر می تواند در تلویزیون خود نرم افزار نصب کند، صفحات وب را مرور کند، بازی اجرا کند و همچنین می تواند به کانال های اینترنتی IPTV متصل شود. با استفاده از تلویزیون های هوشمند می توانید تصاویر درحال پخش را ضبط کنید و دیگر لازم نیست نگران از دست دادن تصاویر زنده باشید. یکی از ویژگی های تلویزیون هوشمند این است که از استاندارد DLNA پشتیبانی می کند. DLNA این امکان را می دهد که به راحتی ویدیو را از کامپیوتر، تلفن هوشمند و وسایل دیگر به تلویزیون منتقل کنید و پخش کنید.

اصطلاح هوشمندی تلویزیون اولین بار توسط سامسونگ معرفی شد. در میان تلویزیون های هوشمندی که وجود دارد، برند سامسونگ از اولین برندهای معتبر در این زمینه می باشد. این کمپانی به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالای تلویزیون هایش، سهم قابل توجهی از تلویزیون های هوشمند را در بازار به خود اختصاص داده است و هر ساله نسل جدیدی از تلویزیون های هوشمند خود را معرفی می کند. این برند کره ای در زمینه تلویزیون کاملا شناخته شده است و همچنین عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

تجربه ی کاربری با تلویزیون سامسونگ بسیار ساده است. می توان با مراجعه به دفترچه راهنما اطلاعات خوبی به دست آورد. این شرکت برای محصولات خود از سیستم عامل تایزن یا اندروید استفاده می کند و تنظیمات اندروید آن چنان دشوار نیست. تلویزیون هوشمند سامسونگ دارای یکسری ویژگی های منحصر به فردی است که عبارتند از:

  • وصل شدن به وای فای به صورت مستقیم
  • بلوتوث
  • برخورداری از قابلیت حالت بازی
  • درگاه های ورودی
  • توانایی انتقال محتوا از گوشی تلفن همراه به سیستم و رزولوشن و شارپ فوق العاده بالا.
  • قابلیت نصب اپلیکشین در تلویزیون

خود تلویزیون ها برنامه هایی از پیش نصب شده ای دارند ولی شما هم می توانید یکسری برنامه های جدید به آن اضافه کنید.

اولین کاری که برای نصب برنامه باید انجام داد، این است که مطمئن شوید به اینترنت متصل هستید. اینکه چگونه تلویزیون هوشمند به اینترنت متصل می شود بدین شکل است که تمام این نوع تلویزیون ها دارای پورت شبکه Ethernet هستند و از طریق کابل شبکه می توانند به اینترنت متصل شوند. بعضی از این نوع تلویزیون ها هم می توانند به شبکه های بی سیم متصل شوند. بعضی از تلویزیون ها امکان وصل شدن به صورت بی سیم را ندارند ولی با خرید یک سخت افزار اضافی می توان به صورت بی سیم به آن ها متصل شد.

بعد از این کار گزینه ی Power از روی کنترل تلویزیون هوشمند سامسونگ و همچنین گزینه smart hub را انتخاب می کنید، Smart hub دربرگیرنده محدوده ی وسیعی از برنامه های کاربردی است و این برنامه به دو دسته رایگان و غیررایگان تقسیم می شود.  با این کار می توانید برای دانلود برنامه ی موردنظرتان وارد Samsung apps شوید، بعد از آن فهرستی از برنامه های مختلف مانند بازی ها، فیلم ها و برنامه های دیگر برایتان نشان داده می شود. نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ

راه دیگر این است که اگر برنامه ای را در صفحه اصلی Samsung Smart TV نمی بینید ممکن است از طریق فروشگاه در دسترس باشد. برای فهمیدن این موضوع و اضافه کردن آن کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. در صورت داشتن حساب کاربری سامسونگ، روی Apps در نوار منو کلیک کنید. می توانید برای ساخت حساب کاربری سامسونگ بدین روش عمل کنید: در مرورگر آدرس samsung.com را بزنید. سپس روی sign up now می زنید. در صفحه ی بعد terms & condition، terms of service، Samsung Privacy Policy را مطالعه کنید و سپس بر روی گزینه agree بزنید. با وارد کردن آدرس ایمیل، انتخاب یک پسورد و تکمیل برخی اطلاعات فرم عضویت را کامل کنید. و سپس بر روی گزینه next کلیک کنید. کارتان تمام شده است و می توانید وارد حساب خود شوید.
  2. با این کار وارد صفحه My Apps می شوید که می توانید تمامی برنامه های از پیش بارگذاری شده را ببینید و همچنین به برنامه های جدید دسترسی داشته باشید از جمله جدیدترین برنامه ها، محبوب ترین ها، ویدیوها، شیوه زندگی، سرگرمی و ….
  3. اگر برنامه ای را می خواهید که در My Apps نیست و دوست دارید آن را اضافه کنید، آیکن آن برنامه را از یکی از دسته بندی ها، که انواع مختلفی دسته بندی وجود دارد مثل سرگرمی ها، بازی ها انتخاب کنید و بعد از آن وارد صفحه نصب می شوید و اطلاعاتی در مورد برنامه کسب می کنید.

نکته ای را که می توان در اینجا خاطر نشان کرد این است که می توانید با استفاده از قابلیت سرچ در گوشه سمت راست بالای هر صفحه نمایش منو در فروشگاه سامسونگ موجود است، آن را سرچ کنید.  نصب برنامه روی تلویزیون سامسونگ

  1. برنامه ی مورد نظر خود را انتخاب و سپس بر روی install کلیک کنید.

 

مقالات مشابه :  قابلیتی به نام قفل کودک در تلویزیون ها و روش حذف آن از دستگاه خود

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن